Sunday, October 28, 2012

belated Aidiladha


assalammualaikum w.b.t.



selamat hari raya aidiladha belated diucapkan. boley ka ? hehe.

well, hari raya korban nih byak la lembu2 yg dikorbankan dengan rela mahu pon paksa rela. 
dah kate korban ye dok ! berkorban jela ;)
tapi bukan itu yang aku cuba sampaikan.. 
bile dipikir2 kan balek terlalu sikit pengorbanan yg aku lakukan dalam hidup nih. 
walaupon sikit tp tetap bagi impak yang BESAR dalam perjalanan hidup selama 21 tahun ni.
disebabkan itu aku sentiasa menghargai setiap detik masa2 yang berlalu dalam hidup ni walaupon ada ketika terlena & leka.
walaupon tak semua perkara yang berlaku itu indah tapi jiwa tetap mampu melangkah sehingga ke hari ini. 
apalah sangat nak dibandingkan pengorbanan insan lain yang jauh lebih besar & berliku, sebab tu bile tersedar aku bersyukur & akan cuba memperbaiki diri walau diri tak sehebat insan2 yang lain.. 
TAPI aku tetap mencuba & mencuba.
walau gagal berkali2 tapi aku tetap akan terus mencuba. INSYAALLAH, itulah pengorbanan yang terbesar bagi diri aku.. 



I'm not perfect but I always try my best to be a BETTER person.
#Amin ya Rabb ;)

1 comment: